streda 14. decembra 2011

Saigonská ZOO a okolie

Ďalšiu nedeľu som sa po kostole vybral pozrieť miestnu botanickú a zoologickú záhradu, ktorú založili Francúzi v čase ich okupácie. Šľachtili tu dovezené plodiny, ktoré chceli pestovať v Indočíne (kávu, kakao, vanilku...) a tiež v týchto miestach odchovávali exotické zvieratá, ktoré potom prevážali do zoologických záhrad po celom Francúzku.



Tešil som sa, že si trochu oddýchnem od všadeprítomného zvuku motorov a trúb. Vošiel som dovnútra a pripadalo mi to skôr ako v zábavnom parku. V diaľke som počul viacero druhov reprodukovanej hudby. Počiatočné sklamanie som zahodil za hlavu a pokračoval som v prehliadke. Obzrel som pavillón so žirafami a potom som míňal ohrady so zvieratami z afrického kontinentu...





...a hneď vedľa nich sa nachádzal zábavný park s množstvom kolotočov. :-(



Obišiel som kolotoče a vošiel som do pavilónu plazov, v ktorom mali najväčšie zastúpenie leguáni.





Pri východe von, som si všimol množstvo ľudí, ktorí stáli pri pódiu, tak som sa šiel pozrieť aj ja. Dvojica artistov predvádzala aj takéto nemožné kúsky. Keď stáli na rovinke ešte som tomu ako tak rozumel, ale keď sa rozbehli hore schodami, to už som tŕpol aj spolu s ďalšími divákmi.



Ďalšou vecou, ktorej som nerozumel bolo pohupovanie sa slonov v prednej časti výbehu a pozerajúc sa na návštevníkov. Toto som v Európe nevidel. Neskôr mi kolega vysvetlil, že slony boli dlhé roky priviazané reťazami. Teraz už nie sú, ale prestupovanie na jednom mieste im ostalo.



Levy spaly ako obyčajne. Veď čo iné budú robiť v takom teple.



Za pozornosť stála ešte krokodília záhrada. Niektoré kúsky boli naozaj blízko, skoro na dotyk, ale neodvážil som sa...





Tento krokodíl čakal na svoju obeť, ale miestni sa rozhodli, že ho chcú vidieť niečo urobiť.



Ku koncu prahliadky som ešte zablúdil do časti, v ktorej bolo sústredené množstvo bonsajov a inej zelene, ktoré vhodne dopĺňali scenériu.



Nakoniec sa tam dali nájsť aj pekné zákutia, kde sa dalo trochu pokochať.





Opúšťam ZOO. Navštevujem túto pagodu, ktorá je situovaná hneď pri východe.



A oproti bolo situované Múzeum vietnamskej kultúry. Veľké množstvo artefaktov, dosvedčuje bohatú históriu tohto národa,...



...ktorý bol však viac ako tisícročie pod nadvládou národov, ktoré si ho chceli podmaniť. O veľkej inenzite bojoch svedčia aj tieto delá.



Ešte návšteva Saigonského divadla vodných bábok, ktoré je v areáli a šiel som si už konečne oddýchnuť na hotel.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára